Genelde kuryelerle çok fazla işim olmaz. Kısacası şöyle ki bana, kişiye özel hizmet veren kurye firması söyleyin deseniz söyleyemem; çünkü neredeyse hiç bilmiyorum diyebilirim. İşte bizim de hasbelkader işimiz düştü AGT kuryeye. Deyim yerinde ise insanı fıtık edecek şekilde bir çalışma tarzları var. İnsanoğlu anladığım kadarıyla hep bu tarz işleyişler yüzünden fıtık oluyor düşüncesindeyim ben…
17.11.2023 günü teslim edilmesi gereken kargom, teslim tarihinden 21 gün sonra bile ortalarda yok. Beş gün önce bir teslimat teşebbüsünde bulundular; ama adres güncel değil diyerek iade edilmiş. Bakıyoruz adreste güncel eeee bu neyin kafası! Kurye, işleri yetiştiremedi ve kafadan adres güncel değil diye not mu düştü acaba sisteme anlayamadık...
‘Şikâyet Var’ sitesinde bulunan 22.804 şikâyeti incelediğimde hemen hemen hepsi birbirinin aynısı, bu da tabii ki geç ve uğraştırıcı teslimat adı altında yazılmış şikâyetler. Şikâyet edenlerin neredeyse hepsi kargolarını çok geç almanın kızgınlığını yaşamış bununla birlikte “Adres güncel değil.” “Evde yoktu.” gibi klasik kurye bahaneleri bolca bulunuyor sayfada… Bu firmanın sahibi kimdir? Tek midir ortak mıdır? Firma hakkında çok bir şey bilmiyorum ki sorsam da söyleyemeyecekler. Beni de çok ilgilendirmiyor. Benim ilgilendiğim nokta, ‘Şikâyet Var’ sayfasındaki 22.806 mağdur olan insanlar…
AGT Kuryenin çalıştığı firmalara bakıyorum. Türkiye’nin hatrı sayılır firmaların başında geliyor. Anladığım kadarıyla da AGT’ de aldığı paraya bakıyor, kargo bekleyenlerin mağduriyeti kısmıyla hiç ilgilenmiyor. İlgilenmiş olsalardı ‘Şikâyet Var’ sitesinde 22.804 mağdur insanın imzası olmazdı… Instagram sayfasındaki paylaşımları, insanları yanıltıcı, aldatıcı ve insanın aklıyla alay eden tarzdan. Postlardaki görsel şölen, eylemin tam zıttı… Öte yandan AGT’ den şikâyetçi olan, kargoyu gönderen firmayı mutlaka arıyor ve ben de aramıştım. Firmada biz dağıtım işine karışmıyoruz, karışamıyoruz gibi yuvarlak cevaplarla mağdur olan insanları başından savıyor. Böylelikle bu AGT Kurye Firması’na işveren firma veya şirketler! Kardeşim, siz nasıl bir kafa yapısına sahipsiniz! Siz mağdur olan bu insanlardan para kazanıyor ekmek yiyorsunuz, istihdamınızı bu insanlar sayesinde sağlayabiliyorsunuz. İş verdiğiniz kurye firmasını hiç mi denetlemiyorsunuz, hiç mi takipçisi olmuyorsunuz! Bu kadar şikâyet olduğuna göre demek ki olmuyorsunuz. Tablo şunu gösteriyor ki: “Saldım çayıra, Mevla’m kayıra…”
AGT’ye gelince, bu firmanın başında bir genel müdür, CEO bir şey yok mu? Ya kardeşim, bunca insan mağduriyet yaşarken yatağınız da rahat uyuyabiliyor musunuz? Bir damla da olsa vicdanınız sızlamıyor mu? AGT tam bir fiyaskosun yemin olsun…
Vatandaşın mağduriyeti, AGT’nin de kargo gönderen firmalarında umurunda değil bunu çok çok iyi anladık. Bu mağduriyete kim dur diyecek! Bu mağduriyetleri kim ortadan kaldıracak! Şu anda yürürlükte bulunan Karayolu Taşıma Kanunu (KTK) ve kanun kapsamında yayımlanmış olan Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde (KTY) nereye nasıl şikâyet edeceksiniz belirtilmiştir. Ben hakkımı arayacağım ve AGT’yi şikâyet edeceğim. Sizler de sessiz kalmayın, AGT’den mağdur olanlar size söylüyorum, gerekli şikâyetlerinizi yapın!
Gönderen de, taşıyan da sadece kendini düşünüyor. Aklınızı, merhametinize kurban etmeyin ve bunlara ne konuşursanız konuşun onlar kendi çıkar ve menfaatleri doğrultusunda hayatı karmaşık hale getirmek için ellerinden geleni yapıyorlar bunu unutmayın...
AGT “aynı gün teslim” sloganıyla yola çıkmış ya, “Şikâyet Var” sitesindeki 22.804 şikâyet sonrası, benim için yola çıktığı gün yolda kalmıştır… Sevgilerimle…
Ali ERTURAN
gazetecialierturan@gmail.com